60 Copyright by Forum Media Polska Sp. z o.o. Nowoczesny gabinet ROLA SEKRETARKI MEDYCZNEJ w prywatnym gabinecie fizjoterapeutycznym posiadającym certyfikat GIODO Rozwój placówek fizjoterapeutycznych w obecnej dobie pociąga za sobą konieczność tworzenia i utrzymywania nowych miejsc i stanowisk pracy. I nie chodzi tu tylko o zwiększanie kadry fizjoterapeutycznej. Coraz częściej w gabinetach/ośrodkach fizjoterapii spotyka się logopedów, logopedów klinicznych, psychologów, techników zaopatrzenia ortopedycznego. Jednym z takich novum jest zatrudnianie w gabinetach fizjoterapeutycznych sekretarek medycznych. Jej rola, jako osoby mającej dostęp nie tylko do danych firmy, ale przede wszystkim danych osobowych pacjentów, a szczególnie danych wrażliwych, stawia sekretarkę medyczną w gronie osób objętych nie tyko tajemnicą służbową danej firmy, ale również obowiązkami i przepisami wynikającymi z nadrzędnych przepisów i uregulowań prawnych. Przepisy o ochronie danych osobowych, w tym danych wrażliwych, odgrywają tutaj niezwykle ważna rolę. Sekretarka medyczna Praca sekretarki medycznej w prywatnym gabinecie rehabilitacji polega na realizacji przez osobę posiadającą wymagane kwalifikacje (szkoła policealna, studia licencjackie lub magisterskie) zadań związanych ze świadczeniem usług zdrowotnych. Osoba na tym stanowisku organizuje pracę biurową, posługując się nowoczesnymi urządzeniami biurowymi. Zawód sekretarki medycznej wykonywać można w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej. Sekretarka medyczna pracuje w zespole pracowniczym, współpracuje z kierownikiem, lekarzami i pielęgniarkami jednostki organizacyjnej zakładu opieki zdrowotnej. W prywatnym gabinecie fizjoterapeutycznym współpracuje z fizjoterapeutami. Jej praca wykonywana jest w pomieszczeniach zamkniętych lub recepcji przy konsolach. Ważne predyspozycje psychofizyczne do wykonywania tego zawodu to komunikatywność, cierpliwość i kultura osobista. Niezwykle ważne w przypadku wykonywania tej pracy są wrodzone umiejętności interpersonalne, analityczne myślenie i wysoka odporność na stres. W dzisiejszym świecie jednak cechy te wymagane są przecież w większości zawodów związanych z obsługą czy to pacjentów czy klientów. Praca na tym stanowisku wymaga ogromnej wiedzy i odporności psychicznej. Osoba zatrudniona na tym stanowisku nie jest już tylko panią od wydawania kart pacjentom, ale stanowi wizytówkę każdej przychodni. To z nią w pierwszej kolejności spotyka się pacjent i to od jej kompetencji i podejścia do chorego lub jego najbliższych zależy, jak postrzegana będzie cała przychodnia. Dlatego też na znalezienie odpowiedniego pracownika na to stanowisko, szczególnie w prywatnych przychodniach, kładzie się duży nacisk. Dobra rejestratorka medyczna powinna być uprzejma i chętna do pomocy każdemu, kto zgłosi się do przychodni. Praca rejestratorki wymaga zatem dużej skrupulatności i dokładności. To ona trzyma bowiem pieczę nad dokumentacją. Niezwykle przydatne na tym stanowisku są również takie cechy, jak wyrozumiałość i empatia w stosunku do pacjentów. Dlatego też obdarzona tymi cechami osoba będzie w każdej przychodni niezastąpionym i cenionym pracownikiem.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==