Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rola sekretarki medycznej w prywatnym gabinecie fizjoterapeutycznym
posiadającym certyfikat GIODO

Artykuły z czasopisma | 26 lipca 2018 | NR 76
0 2374

Rozwój placówek fizjoterapeutycznych pociąga za sobą konieczność tworzenia i utrzymywania nowych miejsc i stanowisk pracy. I nie chodzi tu tylko o zwiększanie kadry fizjoterapeutycznej. Coraz częściej w gabinetach fizjoterapii spotyka się logopedów, logopedów klinicznych, psychologów czy techników zaopatrzenia ortopedycznego. Niektóre gabinety fizjoterapeutyczne zatrudniają też sekretarki medyczne. Ich rola, jako osób mających dostęp nie tylko do danych firmy, ale przede wszystkim danych osobowych pacjentów, a szczególnie danych wrażliwych, stawia sekretarki medyczne w gronie osób objętych nie tyko tajemnicą służbową danej firmy, ale również obowiązkami i przepisami wynikającymi z nadrzędnych przepisów i uregulowań prawnych. Przepisy ochrony danych osobowych, w tym danych wrażliwych, odgrywają tutaj niezwykle ważną rolę.

Sekretarka medyczna

Praca sekretarki medycznej w prywatnym gabinecie rehabilitacji polega na realizacji przez osobę posiadającą wymagane kwalifikacje (szkoła policealna, studia licencjackie lub magisterskie) zadań związanych ze świadczeniem usług zdrowotnych. Osoba na tym stanowisku organizuje pracę biurową, posługując się nowoczesnymi urządzeniami biurowymi. Zawód sekretarki medycznej wykonywać można w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej. Sekretarka medyczna pracuje w zespole pracowniczym, współpracuje z kierownikiem, lekarzami i pielęgniarkami jednostki organizacyjnej zakładu opieki zdrowotnej. W prywatnym gabinecie fizjoterapeutycznym współpracuje z fizjoterapeutami. Jej praca wykonywana jest w pomieszczeniach zamkniętych lub recepcji przy konsolach. Ważne predyspozycje psychofizyczne do wykonywania tego zawodu to komunikatywność, cierpliwość i kultura osobista. Niezwykle ważne w przypadku wykonywania tej pracy są wrodzone umiejętności interpersonalne, umiejętność analitycznego myślenia i wysoka odporność na stres. W dzisiejszym świecie jednak cechy te wymagane są przecież w większości zawodów związanych z obsługą czy to pacjentów, czy klientów. Praca na tym stanowisku wymaga ogromnej wiedzy i odporności psychicznej. W recepcji powinna pracować osoba, która jest przygotowana do pracy na pierwszej linii, ponieważ nie jest już tylko panią od wydawania kart pacjentom, ale stanowi wizytówkę każdej szanującej się przychodni. To z nią w pierwszej kolejności spotyka się pacjent i to od jej kompetencji i podejścia do chorego lub jego najbliższych zależy, jak postrzegana będzie cała przychodnia. Dlatego też na znalezienie odpowiedniego pracownika na to stanowisko, sz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "Praktyczna Fizjoterapia i Rehabilitacja"
  • Nielimitowany dostęp do całego archiwum czasopisma
  • ...i wiele więcej!

Przypisy