Dołącz do czytelników
Brak wyników

Z praktyki gabinetu

25 lipca 2018

NR 74 (Lipiec 2016)

Pięć powodów, by zacząć trenować z rollerem

0 74

Rolling – to brzmi modnie. Trening z użyciem rollera staje się coraz popularniejszy w świecie fitnessu. Tym razem to jednak coś więcej niż przelotna moda. Warto poznać kilka powodów, dla których trzeba skorzystać z tej nowoczesnej metody treningowej.

Powód pierwszy: to trening dla każdego

Masaż mięśni i powięzi z wykorzystaniem rollera regularnie stosują profesjonalni sportowcy. Nie oznacza to jednak, że aby go stosować, potrzeba żelaznej kondycji i supersilnych mięśni. Tego typu trening poleca się ludziom w każdym wieku i o różnym poziomie sportowego przygotowania. Piankowej roli może używać zarówno początkujący biegacz, jak i doświadczony maratończyk. Rolling stanowi znakomite przygotowanie do wysiłku fizycznego, regenerację po aktywności, a także sposób na uniknięcie kontuzji i uszkodzeń mięśni na skutek przetrenowania. Niepozorna rolka może się też okazać zbawiennym środkiem na ból i napięcie nagromadzone w ciele po całym dniu w pracy. 

Rolling nadaje się więc dla każdego, natomiast na początku drogi warto skorzystać ze wskazówek doświadczonego fizjoterapeuty. Specjalista wskaże, na których rejonach ciała warto się skupić, dobierze właściwą technikę i podpowie, jak poprawnie stosować roller. 

Powód drugi: rolować można wszędzie

Aby ciało poczuło różnicę, nie potrzeba skomplikowanego sprzętu czy dużej przestrzeni. 

Wystarczy tylko kawałek podłogi i dobrze dobrany roller. W ofercie niemieckiej firmy Blackroll, wyspecjalizowanej w prz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 11 wydań czasopisma "Praktyczna Fizjoterapia i Rehabilitacja"
  • Nielimitowany dostęp do całego archiwum czasopisma
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy