Dołącz do nas

Praktyczna fizjoterapia

Autor Mikołajewska Emilia

Terapia ręki u dzieci – podstawowe sposoby rozwiązywania problemów w zakresie motoryki małej ręki

 

Ramowe kamienie milowe w zakresie umiejętności grafomotorycznych:

- 1–2 lata – dziecko rysuje „bazgroły”,

- 2–4 lata – pojawiają się linie i wzory,

- 5 lat – pojawiają się kształty,

- jako ostatnia pojawia się umiejętność pisania.

Pisanie i rysowanie od strony ruchowej wymaga kontroli nad przedmiotem piśmiennym. Dla osiągnięcia dobrej kontroli grafomotorycznej konieczne jest współistnienie kilku elementów, a mianowicie:

- właściwego napięcia mięśniowego,

- właściwej pozycji ciała,

- właściwego ułożenia kartki/zeszytu,

- właściwego trzymania przedmiotu piśmiennego,

- koordynacji wzrokowo-ruchowej,

- orientacji przestrzennej, percepcji.

Niepokój i konieczność pogłębionej diagnostyki w zakresie problemów grafomotorycznych mogą wzbudzać:

-zła jakość i ubog...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 89% treści

  • Koncepcja dostrajania według Johna Martina Littlejohna oraz spór między tradycjonalistami a reformatorami

  • Terapia pasma biodrowo-piszczelowego

Podstawowy

Czy plecy mogą boleć od rozmiaru piersi?

Doświadczenie kliniczne pokazuje, że pacjentki z dużym biustem częściej skarżą się na dolegliwości bólowe pleców. Podczas badania przedmiotowego można zauważyć pe...
Podstawowy

Kolana koślawe u dziecka. Genu valgum, czyli kolana w kształcie litery X – rodzaje, przyczyny, leczenie, postępowanie i rehabilitacja

Koślawość kolan jest odwrotnością szpotawości i występuje rzadziej niż kolana szpotawe. Staw kolanowy (articulatio genus) stanowi połączenie uda z podudziem i jest on największym...